October 13, 2021
Tehisintellekt (AI) leiab kasutust paljudes meie eluvaldkondades. Mängutööstuses said AI-tehnoloogiat esimesena kasutada eelnevalt määratletud reeglitega mängud, näiteks male ja kabe. Märkimisväärsed edusammud tehisintellekti valdkonnas on hiljuti loonud süsteemi, mis võidab inimesi Texas Hold'emis - mäng, mis nõuab strateegiat ja intuitsiooni. Artiklis tutvustatakse teile uut hasartmängude ajastut AI kasutamise kaudu.
Pokkeris võitmiseks on vaja palju käike. Sellises mängus nagu Texas Hold'em peab mängija ette nägema vastase käike, helistama bluffidele ja mängima võidu saamiseks pidevalt muutuva strateegiaga. Pikka aega sai AI õppida ainult mänge, millel olid eelnevalt kindlaks määratud käigud. Võimalus õpetada süsteemi intuitsiooni ja strateegia põhjal otsuste tegemiseks on teadlased väga elevil. Põhjus on selles, et tehnoloogia võib leida palju kasutusvõimalusi väljaspool pokkerit.
Toimivad tehisintellekti süsteemini jõudmise sammud algasid juba ammu. Enne Pluribuse avastamist eksisteerisid teised süsteemid. Siin on lühike kirjeldus igaühe kohta:
DeepStack - DeepStacki töötas välja Kanada Alberta ülikooli meeskond. Tänu sügava õppimise algoritmidele võib süsteem võita kahe mängijaga Texas Hold'emi. Arendajate sõnul teeb DeepStack otsuseid närvivõrkude põhjal. Kontseptsiooni tõestuseks mängis see süsteem 44 852 pokkerimängu. Tulemused olid kümme korda suuremad kui profimängijate võidud sellises olukorras.
Libratus - Kaks Carnegie Melloni ülikooli teadlast ühinesid jõupingutustega, et luua Libratus, kahe inimese pokkeris ületamatu süsteem. Selle fantastilise süsteemi võimekuse demonstreerimiseks pani meeskond 20-päevase pokkeriturniiri nelja kogenud mängija vastu. Lõpuks kasvas AI süsteem 1,8 miljoni dollari väärtuses.
Pluribus - Pluribus on pokkeri vaieldamatult edukaim tehisintellekti projekt. See töötati välja Facebooki ja Carnegie Melloni ülikooli teadlaste koostöös. AI süsteem mängis 10 000 pokkerimängus, kus vastased olid 5 parimat pokkeri teenijat. Pluribuse võidud olid keskmiselt 480 dollarit iga 100 mängu kohta. Sellise muljetavaldava võiduseeria suudavad saavutada vaid väga vähesed professionaalsed pokkerimängijad.
Ülaltoodud süsteemid annavad selge pildi sellest, mida AI -tehnoloogia suudab saavutada. Pokker kõhnumad saavad oskuslikumaks, harjutades AI -süsteemide vastu. Nii ei pea nad proovi- ja veamänge mängides raha kaotama nagu vanasti.
Algoritme, mida AI -süsteemid kasutavad pokkeris mängijate võitmiseks, saab kasutada otsuste langetamiseks teistes valdkondades. Näiteks peavad isesõitvad autod tegema sekundi murdosa jooksul parima otsuse paljude võimaluste hulgast.
Teadlased on vaevu kriimustanud tehisintellekti pinda. Selle valdkonna võimalused on piiramatud. Loodetavasti õpivad AI süsteemid tulevikus veelgi rohkem mänge. Nagu ülaltoodud lõikudest aru saate, avab ühe valdkonna edusammud tehnikaid, mis leiavad kasutust ka teistes meie eluvaldkondades.
Liis Mägi, Eesti tõusev täht online-kasiinomängude lokaliseerimises, tabab mängu olemust, põimides sisse Eesti rikka kultuurialatoon. Tema lähenemine ühendab globaalse kõlapinna kohaliku hõnguga.